miércoles, 30 de mayo de 2012

Mètode per fixar els preus.

Se segueixen les etapes següents:

- Anàlisi dels  objectius estratègics de l'empresa.
- Valoració dels elements condicionants. La fixació dels preus està condicionada per una sèrie de factors.
  • Productes que tenen fixats preus mínims o màxims.
  • El nivell de competència al mercat.
  • L'estructura de la demanda.
  • L'etapa de cicle de vida en què es troba el producte.
  • L'estructura de costos de producció.
  • La situació socioeconòmica.
  • L'existència de productes substitutius i complementaris.
- Elecció del procediment de fixació de preus. Existeixen tres procediments fonamentla.s, cada un dels quals es basa en un element distintiu fonamental: el cost, la competència i la demanda.
- Definició de les estratègies de preus previstes.
- Fixació del preu de mercat dels productes.


Mètodes de fixació de preus basats en el cost.

- Cost més marge. Es calcula el cost unitari del producte i s'aplica el marge comercial que es considera necessari per obtenir beneficis.
- Preu objectiu. Es determina el preu necessari per obtenir un benefici determinat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario