El màrqueting, a mig o llarg termnini, que té com a funció seguir l'evolució del mercat de referència identificant les oportunitats de negoci, presents i futures, per definir l'estratègia comercial orientada a establir i mantenir l'avantatge competitiu.
El pla de màrqueting és un document que ha de donar resposta a: Qui som? Què volem? Com aconseguir-ho?
CONTINGUT DEL PLA DE MÀRQUETING.
- Definició estratègica. S'enuncien els objectius comercials o la missió estratègica.
- Anàlisi de la situació. Anàlisi DAFO (debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats).
- Desenvolupament de l'estratègia. Aplicació de l'avantatge competitiu.
- Implantació de l'estratègia. Posada en pràctica de l'estratègia definida.
- Avaluació i control. Controlar l'aplicació del pla de màrqueting i valorar els resultats obtinguts en funció dels objectius plantejats.
Estratègies genèriques, en funció de l'avantatge competitiu:
- Estratègia de costos. Pretén assolir costos de producció molt baixos.
- Estratègia de diferenciació. Desenvolupa un producte amb una gran qualitat.
- Estratègia d'enfocament. L'empresa fa especialista i té la possibilitat de combinar les dues estratègies anteriors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario