Per dissenyar l’estratègia
comercial de l’empresa cal analitzar la competència.
- Qui són els competidors?
- Com és la competència?
La informació que permet l’anàlisi
de la competència es concreta en:
- La quota de mercat de cada empresa.
- La posició de les empreses en el mercat. Existeixen empreses líders (en influencia i capacitat), empreses reptadores (que emergeixen amb força i volen ocupar el lloc dels líders), empreses seguidores (que segueixen l’estela del líder convivint-hi pacíficament).
- L’efecte que produeixen les polítiques de màrqueting de les empreses competidores al mercat.
Avantatge competitiu: aspecte, ja sigui menor cost o major
qualitat, en què una empresa és superior a la resta.
Fonts publiques i gratuïtes:
- Organismes públics d’estadística de les diferents administracions.
- Anuaris de les diferents administracions.
- Publicitat de les empreses competidores.
- Memòries de les empreses competidores que siguin societats.
Privades i de pagament:
- Anuaris de periòdics i empreses financeres.
- Publicacions especialitzades.
- Estudis de mercat contractats amb empreses especialitzades.
No hay comentarios:
Publicar un comentario