miércoles, 16 de mayo de 2012

La competència



Per dissenyar l’estratègia comercial de l’empresa cal analitzar la competència.
  • Qui són els competidors?
  • Com és la competència?
La informació que permet l’anàlisi de la competència es concreta en:
  • La quota de mercat de cada empresa.
  • La posició de les empreses en el mercat. Existeixen empreses líders (en influencia i capacitat), empreses reptadores (que emergeixen amb força i volen ocupar el lloc dels líders), empreses seguidores (que segueixen l’estela del líder convivint-hi pacíficament).
  • L’efecte que produeixen les polítiques de màrqueting de les empreses competidores al mercat.

Avantatge competitiu: aspecte, ja sigui menor cost o major qualitat, en què una empresa és superior a la resta.

Fonts publiques i gratuïtes:
  • Organismes públics d’estadística de les diferents administracions.
  • Anuaris de les diferents administracions.
  • Publicitat de les empreses competidores.
  • Memòries de les empreses competidores que siguin societats.
Privades i de pagament:
  • Anuaris de periòdics i empreses financeres.
  • Publicacions especialitzades.
  • Estudis de mercat contractats amb empreses especialitzades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario