miércoles, 23 de mayo de 2012

Estratègies que es poden aplicar.

Les estratègies estan vinculades a dos elements determinats del producte, que són: la marca i el cicle de la vida del producte.

Marca: s'utilitza per identificar un producte i diferenciar-lo d'altres de les mateixes característiques.

Marca única. Tots els productes de l'empresa, per diferents que siguin, es comercialitzen sota la mateiza marca.
Marques múltiples. L'empresa crea una marca per a cada producte o gamma de productes.
Segones marques. L'empresa crea una altra marca per al mateix producte per tal de comercialitzar-la en altres segments del mercat.
Marques de distribuïdor. El distribuïdor comercial signa contractes de proveïment amb diferents fabricants i comercialitza els productes amb la seva pròpia marca.
Marca vertical. És la marca de productes que s'identifica pel punt de venda.
Aliança de marques. Són acords entre marques per fabricar o comercialitzar productes.

CICLE DE LA VIDA: es desenvolupa en quatre fases.
  • Llançament.
  • Creixement.
  • Maduresa.
  • Declivi. 
En funció de la durada de la maduresa, els productes poden ser:
  • Productes de maduresa perpètua.
  • Productes de maduresacíclica.
  • Productes de maduresa volàtil. 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario