domingo, 10 de junio de 2012

TEMA 9: EL PLA D'EMPRESA.

1. El punt de partida.

1.1. L’anàlisi del mercat.

L’anàlisi del mercat és un procés de tractament de la informació; per tant, es pot afirmar que cal dividir el sue plantejament en dues fases: la definició de la informació necessària i la recerca d’aquesta informació.

Les necessitats bàsiques d’informació del mercat per a un pla d’empresa es resumeixen en:
Anàlisi del sector.
Anàlisi de l’entorn.
Anàlisi de la demanda.
Anàlisi dels proveïdors.
Anàlisi de la competència.

Informació secundària. Una part de la informació que necessitem està disponible i es pot consultar, sense pagar o previ pagament.
Informació primària. Informació necessària que no està disponible i que s’ha d’elaborar.

La comprovació de qualitat s’ha de basar en els criteris següents:
- Infomació secundària.
  • Actual: les dades han de ser el més pròximes possible en el temps.
  • Fiable: les dades han de procedir d’una situació que sigui fiable i de prestigi.
  • Oportuna: les dades han de ser rellevants per a la investigació que s’està realitzant.

- Informació primària.
  • Rellevant: les dades que es busquen han de ser les necessàries.
  • Amb rigor metodològic: la tècnica que s’apliqui i la forma d’aplicarla ha de ser correcta i rigorosa.

1.2. Identificació de l’emprenedor.

Aquesta identificació és important, ja que té dues funcions capitals per al desenvolupament del projecte:

- Determinació de la capacitat i dedicació de l’emprenedor. És necessari valorar-ne la formació acadèmica i professional, l’experiència laboral, la iniciativa i la capacitat de coordinació i lideratge.
- Targeta de presentació del projecte. Una de les funcions principals del pla d’empresa és servir de carta de presentació en el moment de buscar suports, ajudes i finançament.





No hay comentarios:

Publicar un comentario