1.1. L’anàlisi
del mercat.
L’anàlisi del mercat és un procés de tractament de la
informació; per tant, es pot afirmar que cal dividir el sue plantejament en
dues fases: la definició de la informació necessària i la recerca d’aquesta
informació.
Les necessitats bàsiques d’informació del mercat per
a un pla d’empresa es resumeixen en:
Anàlisi del sector.
Anàlisi de l’entorn.
Anàlisi de la demanda.
Anàlisi dels proveïdors.
Anàlisi de la competència.
Informació secundària. Una part de la informació que
necessitem està disponible i es pot consultar, sense pagar o previ pagament.
Informació primària. Informació necessària que no està
disponible i que s’ha d’elaborar.
La comprovació de qualitat s’ha de basar en els
criteris següents:
- Infomació secundària.
- Actual: les dades han de ser el més pròximes possible en el temps.
- Fiable: les dades han de procedir d’una situació que sigui fiable i de prestigi.
- Oportuna: les dades han de ser rellevants per a la investigació que s’està realitzant.
- Informació primària.
- Rellevant: les dades que es busquen han de ser les necessàries.
- Amb rigor metodològic: la tècnica que s’apliqui i la forma d’aplicarla ha de ser correcta i rigorosa.
1.2. Identificació de l’emprenedor.
Aquesta identificació és important, ja que té dues funcions capitals per al desenvolupament del projecte:
- Determinació de la capacitat i dedicació de l’emprenedor. És necessari valorar-ne la formació acadèmica i professional, l’experiència laboral, la iniciativa i la capacitat de coordinació i lideratge.
- Targeta de presentació del projecte. Una de les funcions principals del pla d’empresa és servir de carta de presentació en el moment de buscar suports, ajudes i finançament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario