domingo, 10 de junio de 2012

2.1. El contingut del pla d'empresa.

PLA ESTRATÈGIC.
Plasma l'estratègia de l'empresa a mig o llarg termini (3 o 5 anys).


Característiques.
- Manifesta la cultura i la missió de l'empresa.
- Determina els objectius de l'empresa.
- Descriu les estratègies bàsiques per aconseguir els objectius.
- Indica terminis per assolir els objectius.


PLA DE POSADA EN MARXA.
Plasma decisions sobre les 3 primeres funcions estratègiques de l'empresa.


Característiques.
- Forma jurídica de l'empresa (amb identitat dels propietaris i estatuts socials, si escau).
- Localització (amb la decisió final i el recorregut corresponent).
- Inversió-finançament (determinant les inversions per a la posada en marxa i les mesures per finançar-la).


PLA DE MÀRQUETING.
Determina l'estratègia de màrqueting de l'empresa, la seva forma i el seu cost d'aplicació.


Contingut.
- Descripció del producte o servei:
  - Tipus de producte i els seus atributs.
  - Característiques tècniques.
  - Elements del producte i accessoris per millorar-lo.
  - Necessitats que satisfà.
  - Existència de productes substitutius i/o complementaris.
  - Normes legislatives que l'afecten.
  - Possibilitat d'obtenir distintius diferenciadors de qualitat.


- Descripció del mercat.
  - Descripció de l'entorn social, econòmic i polític.
  - Quantificació i localització de la demanda.
  - Determinació d'hàbits de consum.
  - Descripció de possibilitats d'aprovisionament.
  - Caracterització de la competència.

No hay comentarios:

Publicar un comentario