martes, 5 de junio de 2012

La distribució.

Té com a objectiu posar a disposicio d el'usuari la quantitat de producte necessària en el lloc adequat i en el temps just.

Organització de la distribuació.
La distribució de productes es duu a terme a través dels denominats canals de distribució. El conjunt d'intermediaris que faciliten el trànsit delproducte, des del fabricant fins al consumidor.

- Canal directe. El fabricant ven directament a l'usuari. És típic dels mercats industrials.
- Canal curt. El fabricant ven al minorista i aquest al usuari. Mercats de consum de béns duradors de compra esporàdica.
- Canal llarg. El fabricant ven al majorista i aquest al minorista, que al seu torn ven al consumidor final. És el més habitual als mercats de consum.
- Canal molt llarg. Hi intervenen tots els intermediaris possibles.

Estratègies de distribució.

Cobertura del mercat. 
  • Distribució intensiva. Molts punts de venda. S'aplica als productes de consum habitual.
  • Distribució selectiva. Elecció dels punts de venda. S'aplica a béns duradors de compra esporàdica i de gran difusió.
  • Distribució exclusiva. Un únic punt de venda. Productes de béns duradors de compra esporàdica sobre els quals el fabricant vol exercir el control total.
Tipus de canal.
  • Directe. Permet al fabricant el control del canal.
  • Curt. El control del canal es desplaça cap al majorista.
  • Llarg. El control del canal es reparteix entre els diferents intermediaris.
Relacions amb els intermediaris.
  • Pressió. El fabricant actua sobre la resta dels membres del canal per tal que ofereixin els seus productes.
  • Aspiració. El fabricant actua sobre el consumidor finl per tal que demandi els seus productes.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario